S1: Proceedings TIME 2014
Ausgaben
Aktuelle Ausgabe
Ankündigungen
Alle Ausgaben
Über uns
Über die Zeitschrift
Herausgeberin
Redaktion
Kontakt
Impressum
Einreichen
Suchen
Registrieren
Einloggen
Registrieren
Einloggen
Publiziert December 8, 2014
S1: Proceedings TIME 2014
Josef Böhm
Book of Abstracts
PDF (Englisch)
Keynotes
Peter Baumgartner
The Potential of the Internet for Mathematic Education - MicroLearning, MOOC, OER, ePortfolio and other virtual Monsters
PDF (Englisch)
Bruno Buchberger
The Future of Mathematics: A Personal View and Comments on Math Education
PDF
Regina Bruder
Technologiegestützt intelligentes Wissen und Handlungskompetenzen fördern
PDF
Pavel Pech
The Use of DGS and CAS in Proving Theorems
PDF (Englisch)
Gilles Picard
Technology in teaching Mathematics: Looking Back and Looking Forward
PDF (Englisch)
Marlene Torres-Skoumal
The International Baccalaureate External Examination Model
PDF (Englisch)
Appendix 1 (Englisch)
Appendix 2 (Englisch)
Long Lectures
Joseph Abi-Nader
New Ways to Enhance the Classroom Using Symbolic Computation: Automated Assessment, Modeling and Simulation, and More
PDF (Englisch)
Michel Beaudin
Using TI-Nspire 2D Graphs in a CAS Environment
PDF (Englisch)
TNS (Englisch)
Tim Bebensee
CASIO Class Pad II - Praxis
PDF
Appendix
Josef Böhm
Inspirations from Outside
PDF (Englisch)
Andreas Daberkow, Oliver Klein, York Xylander
Online Mathematics for Bachelor Students – it really works!
PDF (Englisch)
Jean-Jacques Dahan
Techniques of Morphing to Stimulate the Teaching with Technology Examples within the TI-Nspire Environment and Cabri 3D
PDF (Englisch)
ZIP (Englisch)
Thierry Dana-Picard, Giora Mann, Nurit Zehavi
The Study of Envelopes in a CAS Environment
PDF (Englisch)
Jon D. Davis
Prospective Mathematics Teachers’ Use of the Symbolic Manipulation Features of a CAS in their Lesson Planning
PDF (Englisch)
Norbert Domes
Teaching Mathematics with CAS SAGE
PDF (Englisch)
Hamza Duhaini
Changing How Math is Taught and Learned Using
PDF (Englisch)
Gerhard Egger
Gleichförmige Bewegungen – ein Unterrichtskonzept für die 9. Schulstufe
PDF
Rainer Heinrich
Zeitgemäßer Mathematikunterricht und zentrale Matura? Passt das zusammen?
PDF
PDF (Englisch)
Wilfried Herget
Funktionen – immer gut für eine Überraschung
PDF
Hans-Dieter Janetzko
CATO – a general user interface for CAS
PDF (Englisch)
Josef Lechner
Verschiedene Zugänge zur Zahl e
PDF
Carl Leinbach
Representing Numbers as Continued Fractions and a TI-Nspire Package to do some Basic Continued Fraction Arithmetic
PDF (Englisch)
Andreas Lindner
GeoGebra 3D
PDF (Englisch)
Robert Märki
Differential Equations and Dynamical Systems, a dynamic approach with TI-NspireCAS
PDF (Englisch)
Douglas B. Meade, Philip B. Yasskin
Maplets for Calculus: A Model for Multi-Use Mathematical Software
PDF (Englisch)
Dennis Pence
Explorations with the Barycentric Formula for Polynomial Interpolation
PDF (Englisch)
Rein Prank, Marina Lepp
Conceptualizing a Pedagogical CAS for Algebraic Manipulation of Expression
PDF (Englisch)
Tom Reardon
CAS and Dynamic Geometry Activities that Integrate Algebra & Geometry: Investigate, Discover, Prove
PDF (Englisch)
ZIP (Englisch)
Tom Reardon
Integrate iPad Math & Presentation into your 6-12Math Classes
PDF (Englisch)
Geneviève Savard
3D & TI-NspireCAS: What is available, What is Missing and How to adapt
PDF (Englisch)
TNS (Englisch)
Hildegard Urban-Woldron
Comprehension of calculus concepts based on motion sensor data
PDF (Englisch)
Short Lectures
Gabriel Aguilera, Jose Luis Galan, Mara Angeles Galan, Yolanda Padilla, Pedro Rodriguez, Ricardo Rodriguez
Advanced Techniques to compute improper integrals using a CAS
PDF (Englisch)
DFW (Englisch)
Gabriel Aguilera, Jose Luis Galan, Maria Angeles Galan, Yolanda Padilla, Pedro Rodriguez, Ricardo Rodriguez
A stepwise CAS Course for solving First-Order Partial Differential Equations
PDF (Englisch)
Appendix (Englisch)
DFW (Englisch)
Morenikeji A. Akanmu, Michael O. Fajemidagba
The Use of Graphical Materials Teaching of Mathematics: Effects of Students’ Understanding and Performance
PDF (Englisch)
Michel Beaudin
Nspire CAS and Laplace Transforms
PDF (Englisch)
TNS (Englisch)
ZIP (Englisch)
Wen-Haw Chen
CAS in teaching Linear Algebra: From Diagnosis, Connection, Deepening to Application
PDF (Englisch)
Bernhard Eberl
Mathcad in der Industrie
PDF
Àngel Homero Flores, Jeanett López
The Task we Do, the Software we Choose
PDF (Englisch)
Ángel Homero Flores, Adriana Gómez, Xochitl Chávez
Using TI-NspireCAS in a Modelling Teacher’s Training Course
PDF (Englisch)
Martin Günzel
Working with nonverbal elements using DGS in the mathematics
PDF (Englisch)
Rainer Heinrich
Modern Mathematics lessons with Technology and central school-leaving exam? Does this go together?
PDF (Englisch)
Roman Hašek
Study of Historical Geometric Problems by Means of CAS and DGS
PDF (Englisch)
Peter Hofbauer
Erfahrungen mit CAS/GTR-SchülerInnen an der Fachhochschule
PDF
Peter Hofbauer
Wie viel bzw. welches CAS benötigt man für die Zentralmatura Angewandte Mathematik an BHS
PDF
Tim Horvat, Jasna Kos
Saving Private Goldbach
PDF (Englisch)
S.V. Joubert, M.Y. Shatalov, H. Spoelstra
Using Fourier Series to control Mass Imperfections in Vibratory Gyroscopes
PDF (Englisch)
Martin Kazda
The Derivation of Kepler’s three Laws using Newton’s Law of Gravitation and the Law of Force
PDF (Englisch)
Jiři Kopecký
Using computable Document Format in Teaching Mathematics
PDF (Englisch)
Lilla Korenova
Computer, Tablet or Graphing Calculator
PDF (Englisch)
Matija Lokar
The Future of eTextbooks
PDF (Englisch)
Jeanett López Garcia, Jorge J. Jiménez Zamudio, E. Beatriz Clavel Diaz
From Calculus to Dynamical Systems through CAS
PDF (Englisch)
Miroslav Lovric
Math with Programming – Shaken or Stirred?
PDF (Englisch)
Eugenia Marmolejo Rivas
Modelling the Motion of an Elevator
PDF (Englisch)
Sirje Pihlap
Opinions of Teachers on the Use of the WIRIS Computer Algebra System for Teaching and Learning Mathematics
PDF (Englisch)
Karsten Schmidt
Motivating Students in an Introductory Matrix Algebra Course
PDF (Englisch)
Alla Stolyarevska, Yuriy Kuznyetzov, Natalia Shunina
Using a Mathematical Package for Modeling of Sleep Disorders in Patients with Traumatic Brain Injury
PDF (Englisch)
Irena Štrausová
Dynamic visual proofs in mathematics education
PDF (Englisch)
Eno Tönisson
Differences between Expected Answers and the Answers Given by Computer Algebra Systems to School Equations
PDF (Englisch)
Eno Tönisson, Marina Lepp
Students’ Comparison of Their Trigonometric Answers with the Answers of a Computer Algebra System in Terms of Equivalence and Correctness
PDF (Englisch)
Melih Turgut, Candas Uygan
Designing Spatial Visualization Tasks for Middle School Students with a 3D Modelling Software
PDF (Englisch)
Ilyas Yavuz, Ibrahim Kepceoglu, Abdulkadir Kerpic
Question Types for Assessment of Mathematics Education in Dynamic Geometry Environments
PDF (Englisch)
Workshops
Joseph Abi-Nader
From Exploration to Assessment using Maple T.A.
PDF (Englisch)
Gertrud Aumayr
„Verstehensorientiert“ Unterrichten mit Blick auf die neue Reifeprüfung
PDF
Wolfgang Alvermann
Technical Problems – solved by Sec 2 Mathematics
PDF (Englisch)
PDF
TNS (Englisch)
Tim Bebensee
Workshop für CASIO Class Pad II
PDF (Englisch)
Josef Böhm
GINI-Coefficient and GOZINTO-Graph
PDF (Englisch)
Josef Böhm
Solving Brain Teasers/Twisters – CAS Assisted
PDF (Englisch)
Peter Flynn
CAS and Secondary School Mathematics: Mathematical Tasks in Principle become Tasks in Practice
PDF (Englisch)
Guido Herweyers
Exploring Mathematics through Multiple Representations
PDF (Englisch)
ZIP (Englisch)
René Hugelshofer
Teaching Aids for CAS-compliant Lessons
PDF (Englisch)
ZIP (Englisch)
Josef Lechner
Wachstumsmodelle – diskret und kontinuierlich
PDF
Heidi Metzger-Schuhäcker, Peter Hofbauer
Wirtschaftliche Anwendungen in der Schulmathematik
PDF
Robert Märki
Parametric 3D-Plot, ein zeitgemäßes Werkzeug für die Raumgeometrie
PDF
Thomas Müller
Analytische Geometrie im Raum – visualisiert und technologiegestützt mit TI-Nspire
PDF
Kurt Söser
Interactive Mathematics-Workbook on a pen-enabled display
PDF (Englisch)
Christian Zöpfl
Interaktivität & Technologieeinsatz im Unterricht
PDF
ZIP
×
Benutzer/innen-Name
*
Erforderlich
Passwort
*
Erforderlich
Passwort vergessen?
Eingeloggt bleiben
Einloggen
Kein Konto?
Hier registrieren